Innlæring

1 meddelande Alternativ
Bea
Svara | Threaded

Innlæring

Bea
Jeg trener litt lydighet, agility og Rally lydighet med mine 2 samojeder.
Det er jo en del terping og tålmodighet som skal til rundt innlæring av nye øvelser.
Jeg har hatt en BC/Groendahl blanding tidligere og merker jo at samojeden trenger flere repetisjoner
mere motivasjon og tålmodighet en BC/G-en min trengte.

Derfor synes jeg at listen til "The Intelligence of Dogs"  litt interessant som en del av å forstå hvilken hund man har å jobbe med.

Samojeden kommer i klassen: Above Average Working Dogs
Understanding of New Commands: 15 to 25 repetitions.
Obey First Command: 70% of the time or better

BC kommer i klassen:Brightest Dogs
Understanding of New Commands: Fewer than 5 repetitions.
Obey First Command: 95% of the time or better.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Intelligence_of_Dogs