Finns det olika typer av Samojeder?

white-k
Finns det olika typer av Samojeder?

Och i så fall, vilka är skillnaderna mellan dem?

Re: Finns det olika typer av Samojeder?

Anitha56
Hej! Jag heter Anitha och har en samojed flicka på 4 år nu  hon är till 87% samojed sen är resten Alaskahaski så hon är inte helt och hållet vit utan lite beige också i pälsen.
Hon är en fin hund köpte henne när hon var 8 veckor gammal och hon är det bästa jag har .
Det som jag vill säga att är allra mest av hur en samojed funkar är  att hon är vakthund , pratar mycket ska oftast ha sista ordet när hon och jag pratar om något hon är lättlärd saker och förstår väldigt snabbt vad som gäller sen kan ju hon bli lite anti mot det jag vill och då visar hon det men då måste man visa henne vem som bestämmer .
Sen har vi ju hennes päls som man måste borsta varje dag hon tycker om det att få bli fin och berömmer man henne vad fin hon blir så blir hon mycket glad och sträcker på sig och går extra fint när vi är ute på promenad.
Känner hon att någon hon möter inte känns bra alls då skäller hon på den personen hela tiden tills den personen går vidare, hon ger sig inte , det spelar ingen roll vad man säger till henne hon är bara så .
Hon är min älskling går bra ihop med min 6åriga katt också , gillar att umgås med andra hundar också